خدمات بانکي
سوالات متداول
انتقال وجه سه جانبه
اينترنت بانک
پيام کوتاه
تلفنبانک
سپرده
موبايل بانک
کارت
متفرقه
انتقال وجه سه جانبه
انتقال وجه سه جانبه از طريق دستگاه خودپرداز کدام يک از بانکها امکانپذير است ؟
از طريق همه خودپردازهاي بانکهاي عضو شبکه شتاب.

در صورت بروز مغايرت در انتقال وجه سه جانبه از طريق دستگاه خودپرداز مشتري چه اقدامي بايد انجام دهد ؟
مشتري ميبايست به يکي از شعب بانک پذيرنده (دارنده دستگاه) مراجعه نمايد.

اينترنت بانک
خدمات قابل ارائه در بخش اينترنت بانک چيست ؟
- مشاهده ليست سپردهها، اعلام موجودي و ارائه صورتحساب.
- انواع انتقال وجه (داخلي و بين بانکي) ،ثبت دستور پرداخت مستمر يا دستهاي.
- افتتاح سپرده.
- مديريت چک.
- مديريت تسهيلات (پرداخت قسط، مشاهده جزئيات تسهيلات).
- مديريت کارت (مسدود کردن، صورتحساب پرونده اعتباري و ...).
- پرداخت شامل: سرويسهاي پرداخت، پرداخت با شناسه، پرداخت قبض، پرداخت دستهاي قبض.
- تغيير نام کاربري، رمز ورود، رمز دوم کارت (رمز اينترنتي).
- مشاهده گزارشهاي انتقال وجه.
- تنظيمات نمايشي.

جهت ورود به بخش اينترنت بانک نياز به چه رمزي داريم ؟
جهت ورود به بخش اينترنت بانک نياز به نام کاربري و رمز اول است که با ارائه کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) توسط شعبه براي مشتري صادر ميگردد.

سقف انتقال وجه روزانه بين سپردههاي مشتري در اينترنت بانک چه ميزان است ؟
نامحدود است.

سقف انتقال وجه روزانه بين سپردههاي ديگران (داخلي و ساير بانکها) در اينترنت بانک چه ميزان است ؟
سي ميليون ريال.

سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت (داخلي – شتابي) در اينترنت بانک چه ميزان است ؟
سي ميليون ريال داخلي - سي ميليون ريال شتابي.

منظور از رمز اول و دوم اينترنت چيست ؟
رمز اول رمزي است که مشتري به وسيله آن وارد اينترنت بانک ميشويد و رمز دوم اينترنت بانک رمزي است جهت انتقال وجه بين حسابها (داخلي- ساير بانکها) که در اينترنت بانک استفاده ميشود.
جهت انتقال وجه کارتي، پرداخت قبض، خريد اينترنتي نياز به رمز دوم کارت ميباشد که اين رمز توسط خود مشتري الزاما در دستگاه خودپرداز بانک فعال ميگردد.

آيا امکان انتقال وجه از سپردههاي اقتصادنوبن به ساير بانکها (پايا – ساتنا) در اينترنت بانک وجود دارد ؟
بلي.

در صورت ورود رمز اشتباه سامانه اينترنت بانک تا چه زماني اين سرويس براي مشتري قابل استفاده نميباشد ؟
در صورت ورود سه بار رمز اشتباه، سامانه تا 24 ساعت براي مشتري غيرفعال ميگردد که در صورت درخواست مشتري مبني بر فعالسازي زودتر از موعد، مشتري با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب بانک مراجعه نمايد.

در صورت ورود نام کاربري اشتباه، آيا سرويس اينترنت بانک براي مشتري غيرفعال ميشود ؟
خير.

در صورت فراموشي رمز اينترنت بانک مشتري بايد چه اقدامي انجام دهد ؟
جهت دريافت رمز جديد با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب بانک مراجعه فرمايد.

آيا امکان ثبت مبلغ چک در سامانه اينترنت بانک وچود دارد ؟
خير.

آيا امکان مسدود نمودن يک برگه چک در سامانه اينترنت بانک وجود دارد ؟
بلي.

آيا امکان تعريف سپردهها، شماره کارت پر مراجعه در اينترنت بانک وجود دارد ؟
جهت سهولت در انتخاب مقصد هنگام انتقال وجه، يا وارد نمودن شماره تسهيلات در هنگام پرداخت اقساط تسهيلات، و همچنين جهت ذخيره نمودن اطلاعات بانکي افراد مختلف، (مانند دفترچه تلفن)، امکاني تحت عنوان تماس در اينترنت بانک ايجاد شده است. ابتدا شمارههاي کارت، سپرده، شبا، تسهيلات را تحت نام مشخصي تعريف نموده و به هر کدام عنواني نسبت دهيد. سپس در حين انتقال وجه و يا پرداخت تسهيلات، به جاي وارد نمودن شماره مقصد، با وارد کردن نام يا نام خانوادگي و يا عنوان (کارت، سپرده، تسهيلات يا شبا)، مقصد مورد نظر را در کادر فراخواني کنيد.

آيا امکان صدور رمز اينترنت بانک براي سپردههاي مشترک وجود دارد؟
بلي. هر يک از طرفين ميتوانند با شماره مشتري مختص به خود اقدام به دريافت رمز اينترنت بانک نمايند.

آيا امکان انتقال وجه از سپردههاي مشترک در اينترنت بانک وجود دارد ؟
بلي. اگر شرط برداشت از سپرده به صورت "هر يک به تنهايي" در شعبه تعريف شده باشد اين امکان براي طرفين وجود دارد.

آيا امکان صدور رمز اينترنت بانک براي سپردههاي حقوقي وجود دارد ؟
بلي. مشتريان حقوقي ميتوانند جهت کنترل سپردههاي خود از اينترنت بانک استفاده نمايند.

آيا امکان انتقال وجه از سپردههاي حقوقي در اينترنت بانک وجود دارد ؟
حسابهاي حقوقي به صورت کلي در اينترنت بانک قابليت انتقال وجه را ندارند، تنها در صورت درخواست مشتري بايد فرم تعهدنامه توسط مشتري تکميل گردد تا اين قابليت براي مشتري فعال گردد.

پيام کوتاه
خدمات قابل ارائه در سامانه پيام کوتاه چيست ؟
- آگاهي از نرخ ارز، نرخ سود سپردهها، اطلاعات شعب.
- دريافت موجودي و گردش سپرده.
- دريافت صورت وضعيت چك.
- ليست تسهيلات مشتري و دريافت مشخصات تسهيلات دريافتي مشتري.
- ليست كارتهاي مشتري.
- مسدود نمودن كارت.
- امكان تغيير زبان دريافت پاسخها.

در صورت تعويض سيم کارت، جهت استفاده از سامانه پيام کوتاه مشتري ميبايست چه اقدامي انجام دهد ؟
با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب بانک مراجعه فرمائيد.

جهت غيرفعال نمودن سامانه پيام کوتاه مشتري ميبايست چه اقدامي انجام دهد ؟
با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب بانک مراجعه فرمائيد.

تلفنبانک
شماره تلفن بانک ؟
84292

نحوه ورود به بخش تلفنبانک را توضيح دهيد ؟
جهت ورود به سامانه تلفنبانک ميتوان به سه روش زير اقدام نمود:
- ورود با شماره مشتري.
- ورود با شماره سپرده.
- ورود با شماره کارت.

خدمات قابل ارائه در بخش تلفنبانک چيست ؟
- اطلاع از موجودي حساب و کارت.
- اطلاع از سه گردش آخر سپرده و کارت.
- اطلاع از صورتحساب به صورت شنيداري و دريافت آن از طريق نمابر.
- پرداخت قبوض (تلفن ثابت، تلفن همراه، آب، برق) در هر ساعت از شبانه روز.
- انتقال وجه (عادي و شتابي).
- عمليات چک (اطلاع از وضعيت چک صادر شده و مسدود نمودن چک).
- عمليات تغيير رمز.
- مسدود نمودن کارت.
- دريافت شماره شبا.
- امکان پرداخت اقساط ليزينگ و آبفا.

جهت ورود به بخش تلفنبانک آيا الزاما نياز به رمز تلفنبانک ميباشد ؟
جهت ورود با شماره مشتري و شماره سپرده نياز به رمز تلفنبانک است ولي جهت ورود با شماره کارت نياز به رمز دوم کارت ميباشد.

نحوه ورود درست شماره سپرده در منوهاي تلفنبانک به چه صورت ميباشد ؟
*سريال# شماره مشتري# کد سپرده # کد شعبه

سقف انتقال وجه روزانه بين سپردههاي خود مشتري در سامانه تلفنبانک چه ميزان است ؟
نامحدود است.

سقف انتقال وجه روزانه از سپردههاي مشتري به سپردههاي ديگران در سامانه تلفنبانک چه ميزان است ؟
بيست ميليون ريال.

سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت (داخلي – شتابي) در سامانه تلفنبانک چه ميزان است ؟
سي ميليون ريال.

آيا جهت مسدود کردن کارت از طريق تلفنبانک الزاما نياز به رمز تلفنبانک است ؟
خير. قبل از ورود به بخش تلفنبانک با فشار دادن کليد 5 شماره کارت و رمز دوم کارت از مشتري سوال ميشود که در صورت ورود درست اطلاعات کارت مشتري مسدود ميگردد.

آيا امکان انتقال وجه از سپردههاي اقتصادنوين به ساير بانکها (پايا – ساتنا) در تلفنبانک وجود دارد ؟
خير.

در صورت ورود رمز اشتباه سامانه تلفنبانک تا چه زماني اين سرويس براي مشتري قابل استفاده نميباشد ؟
در صورت ورود سه بار رمز اشتباه، سامانه تا 24 ساعت براي مشتري غيرفعال ميگردد که در صورت درخواست مشتري مبني بر فعالسازي زودتر از موعد ميتواند با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب بانک مراجعه نمايد.

در صورت فراموشي رمز تلفنبانک مشتري بايد چه اقدامي انجام دهد ؟
جهت دريافت رمز جديد با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب بانک مراجعه فرمايد.

آيا امکان ثبت مبلغ چک در سامانه تلفنبانک وجود دارد ؟
خير.

آيا امکان مسدود نمودن يک برگه چک در سامانه تلفنبانک وجود دارد ؟
خير.

آيا امکان صدور رمز تلفنبانک براي سپردههاي مشترک وجود دارد ؟
بلي. هر يک از طرفين ميتوانند با شماره مشتري مختص به خود اقدام به دريافت رمز تلفنبانک نمايند.

آيا امکان صدور رمز تلفنبانک براي سپردههاي حقوقي وجود دارد ؟
بلي. مشتريان حقوقي امکان کنترل سپرده از طريق تلفنبانک را دارند.

آيا امکان انتقال وجه از سپردههاي مشترک در تلفنبانک وجود دارد ؟
بلي. اگر شرط برداشت از سپرده به صورت "هر يک به تنهايي" تعريف شده باشد اين امکان براي طرفين وجود دارد.

سپرده
براي بستن سپرده بايد چه کارکرد ؟
مشتري ميبايست الزاما با ارائه مدارک شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به همراه اصل برگه سپرده و دفترچه کوتاه مدت به شعبه افتتاح کننده سپرده مراجعه نمايد.

سود سپرده کوتاه مدت روز شمار چگونه محاسبه ميشود ؟
يکي از شرايط مهم واريز سود، ماندگاري حداقل 500000 ريال در طول ماه ميباشد، ملاک محاسبه سود سپردههاي روز شمار حداقل موجودي مشتري در پايان هر روز کاري ميباشد. نحوه محاسبه سود: مبلغ سپرده ضربدر نرخ سود ضربدر تعداد روزهاي ماه (30 - 31 روز) تقسيم بر 365 ميباشد.

چگونه ميتوان شماره شباي سپرده را به دست آورد ؟
دريافت شماره شباي سپرده از طريق مراجعه مشتري به شعبه، وب سايت بانک اقتصادنوين در قسمت "خدمات بانکداري الکترونيکي" و انتخاب گزينه "شماره شبا"، خودپرداز، موبايل بانک و تلفنبانک قابل دسترسي ميباشد.

موبايل بانک
نحوهي دريافت و نصب نرمافزار موبايل بانک چگونه است ؟
- با مراجعه به شعبه و روشن نمودن بلوتوث گوشي ميتوان نرمافزار را دريافت نمود و بر روي گوشي نصب نمود.
- با مراجعه به سايت بانک اقتصادنوين (Enbank.ir) و سپس به قسمت خدمات بانکداري الکترونيک - موبايل بانک، نرمافزارهاي گوشيهاي با سيستم عامل اندرويد، جاوا و ios (مراجعه به سايت سيپچه) در دسترس بوده و ميتواند نرمافزارهاي مربوطه را دانلود نموده و از طريق کابل به گوشي انتقال داد و بر روي گوشي نصب نمود.

خدمات قابل ارائه در نرمافزار موبايل بانک چيست ؟
- مشاهده موجودي کارت و سپرده.
- انتقال وجه کارتي (داخلي و شتابي)، انتقال وجه به سپردههاي داخلي بانک و انتقال وجه ساتنا و پايا.
- پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه و ... (به کمک بارکد و دستي با کليه کارتهاي عضو شتاب).
- خريد شارژ سيم كارتهاي اعتباري.
- رويت صورتحساب کارت و سپرده (3، 5 و 10 گردش آخر).
- ارسال صورتحساب به پست الكترونيكي (email).
- ارسال صورتحساب به فکس (براساس تعداد تراکنش يا تعداد روز).
- عدم تخصيص کارت و سپرده.
- دريافت کد شبا.
- مسدود نمودن کارت.

در صورت فراموشي رمز ورود به نرمافزار موبايل بانک مشتري بايد چه اقدامي انجام دهد ؟
در صورت فراموش نمودن رمز ورود به موبايل بانک، ميبايست نرمافزار مذکور پاک شود و مجدد نصب گردد.

جهت استفاده از نرمافزار موبايل بانک چه رمزي مورد نياز است ؟
جهت استفاده از موبايل بانک در قسمت کارتهاي من رمز دوم کارت مورد نياز ميباشد و در قسمت سپردههاي من رمز تلفن بانک مورد نياز ميباشد.

در صورت عدم دريافت کد شارژ تلفن همراه پس از خريد، آيا امکان مشاهده مجدد آن وجود دارد ؟
بلي. در قسمت تاريخچه سه شارژ آخر قابل مشاهده ميباشد، در صورت عدم مشاهده کد شارژ در فيلد مربوطه، در قسمت سه شارژ آخر، تراکنش مورد نظر انتخاب شده (در گوشيهاي اندرويد و ios با لمس صفحه نمايش گزينه بازخواني پاسخ انتخاب شود و در گوشيهاي جاوا دکمه تاييد فشرده شود) تا رمز مجدد براي مشتري ارسال شود.

در صورت تعويض سيم کارت، جهت استفاده از سامانه موبايل بانک مشتري ميبايست چه اقدامي انجام دهد ؟
در صورتيکه مشتري به سيم کارت قبلي خود دسترسي داشته باشد ميتواند در قسمت کارتهاي من- عدم تخصيص کارت و در قسمت سپردههاي من- عدم تخصيص سپرده، کارتها و سپردههاي تعريف شده را حذف و اقدام به ثبت کارت و سپرده در سيم کارت جديد نمايد، در صورتي که مشتري دسترسي به سيم کارت قبلي خود نداشته باشد ميبايست با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب بانک مراجعه فرمايد.

سقف انتقال وجه کارت به کارت روزانه در نرمافزار موبايل بانک چه ميزان است ؟
30 ميليون ريال.

سقف انتقال وجه روزانه از سپرده در نرمافزار موبايل بانک چه ميزان است ؟
20 ميليون ريال.

نرامافزار موبايل بانک قابليت انجام چه نوع انتقال وجههايي را داراست ؟
انتقال وجه کارت به کارت (داخلي و شتابي)، انتقال وجه عادي (سپرده به سپرده اقتصادنوين)، انتقال وجه ساتنا و انتقال وجه پايا.

آيا امکان اضافه نمودن کارت ساير بانکها بر روي نرمافزار موبايل بانک وجود دارد ؟
بلي. به کارتهاي ساير بانکها تنها خدمات مانده حساب، پرداخت قبض، خريد اعتبار سيم کارت تلفن همراه و عدم تخصيص کارت، ارائه ميشود.

کارت
کارمزد صدور اوليه کارت نقدي چه مقدار ميباشد ؟
23000 ريال.

مشتري از چه طريقي ميتواند اقدام به مسدود نمودن کارت خود نمايد ؟
- مسدود نمودن از طريق خدمات الکترونيکي.
- مسدودي از طريق تلفن بانک.
- مسدودي از طريق اينترنت بانک – اينترنت بانک همراه.
- مسدودي از طريق پيام کوتاه.
- مسدودي از طريق خودپرداز.
- مسدودي از طريق موبايل بانک.
- استفاده از گزينه مديريت پرداختهاي الکترونيکي در سايت بانک.
- مسدود نمودن از طريق مراجعه به شعب.
- غيرفعال نمودن کارت از طريق تماس با مرکز ارتباط نوين.

اگر کارتي که به علت مفقودي
غيرفعال گرديده، پيدا شود، جهت فعال کردن مجدد آن چه اقدامي بايد انجام داد ؟
جهت فعالسازي کارت با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب بانک مراجعه فرمائيد.

اگر کد سه رقمي کارت پاک شود يا ناخوانا باشد چه بايد کرد ؟
با تغيير رمز دوم کارت در دستگاههاي خودپرداز بانک در رسيد چاپي کد سه رقمي نوشته ميشود.

آيا انتقال کارت به کارت کارمزد دارد ؟
از کارت اقتصادنوين به کارت اقتصادنوين خير کارمزدي ندارد اما اگر از کارت اقتصادنوين به ساير بانکها و يا بالعکس باشد تا مبلغ ده ميليون ريال مبلغ 5000 ريال کارمزد و به ازاي هر ده ميليون ريال بيشتر 2000 ريال به 5000 ريال اضافه ميگردد.

آيا تمامي شعب بانک اقتصادنوين امکان صدور کارت به صورت آني را دارا ميباشند ؟
بلي.

آيا صدور کارتهاي مغناطيسي در بانک اقتصادنوين، فقط براي اشخاص حقيقي واجد شرايط (18 سال به بالا) امکانپذير است ؟
خير، براي سپردههاي مشترک با شرط "برداشت هر يک به تنهايي" نيز صادر ميشود، همچنين براي سپردههاي حقوقي کارت مجازي تعلق ميگيرد که امکان انتقال وجه را از کارتهاي شتابي به اين سپرده فراهم ميکند.

اگر کارتي که به علت مفقودي
مسدود گرديده، پيدا شود، جهت فعال کردن مجدد آن چه اقدامي بايد انجام داد ؟
امکان فعالسازي کارت وجود ندارد و ميبايست جهت صدور المثني با کارت شناسايي معتبر (کارت ملي و شناسنامه) به يکي از شعب بانک مراجعه فرمائيد.

متفرقه
آيا ميتوان به جاي صاحب سپرده، فرد ديگري جهت درخواست صدور کارت و رمزهاي بانکداري الکترونيکي به شعبه مراجعه کند ؟
به شرطي که فرد مراجعه کننده وکالتنامه داشته باشد و عينا عبارت اخذ کارت و صدور رمز براي آن شماره سپرده در وکالتنامه قيد شده باشد.

آيا امکان انتقال وجه به کارتهاي هديه و شارژ مجدد اين کارتها در بانک وجود دارد ؟
خير. امکان انجام انتقال وجه و شارژ مجدد هديه کارت وجود ندارد.

اگر هنگام برداشت وجه از طريق دستگاه خودپرداز وجه از حساب کسر و پول به مشتري پرداخت نشود چه اقدامي براي دريافت وجه لازم است ؟
معمولا وجه مزبور ظرف مدت 48 ساعت به حساب برگشت داده ميشود. در غير اينصورت با گرفتن صورتحساب و ارجاع آن به شعبه مربوطه ضمن پر کردن فرم و انجام مکاتبات لازم با مراکز ذيربط وجه مربوطه به حساب واريز خواهد گرديد.

آيا انتقال وجه از طريق پايا به صورت آني انجام ميشود ؟
روزهاي عادي (غير تعطيل)
- روزهاي عادي شامل دو سيكل در صبح (03:45) و عصر (15:45) ميباشند. كه عمليات واريز برطبق زمانهاي اعلام شده شروع و صدور اسناد مرتبط نسبت به حجم تراكنشها، ممكن است تا 2 ساعت نيز به طول بيانجامد.
- عمليات ارسال نيز تنها در زمانهاي اعلام شده صورت ميپذيرد و واريز وجوه به حسابهاي مقصد وابسته به سياستهاي واريزي بانكهاي مقصد ميباشد.
- سيكل صبح (03:45) شامل تراكنشهاي انتقال وجه عادي مشتريان و تراكنشهاي پذيرندگان ميباشد.
- سيكل عصر (15:45) تنها شامل تراكنشهاي انتقال وجوه مشتريان ميباشد.
روزهاي تعطيل
- اين روزها شامل تنها يك سيكل عصر (15:45) ميباشد. كه عمليات واريز از ساعت 17 شروع ميشود و تنها شامل تراكنشهاي پذيرندگان ميباشد.
- در روزهاي تعطيل عمليات ارسال انجام نميشود.

براي خريد اينترنتي به چه اطلاعاتي نياز است ؟
شماره 16 رقمي کارت - کد 2 cvv - تاريخ انقضا کارت - رمز دوم کارت (رمز خريد اينترنتي)

مدارک لازم جهت دريافت درگاه اينترنتي چيست ؟
مدارک مورد نياز جهت راهاندازي درگاه اينترنتي جهت ارائه به شعبه به شرح ذيل ميباشد:
مشتريان حقيقي
- اصل و کپي شناسنامه صاحب حساب
- اصل و کپي کارت ملي صاحب حساب
- اصل و کپي اجاره نامه يا سند مالکيت فروشگاه
- اصل و کپي جواز کسب فروشگاه
- اصل و کپي مجوز نماد اعتماد الکترونيک
مشتريان حقوقي
- اصل و کپي شناسنامه صاحب حساب
- اصل و کپي کارت ملي صاحب حساب
- اصل و کپي اجاره نامه يا سند مالکيت فروشگاه
- اصل و کپي روزنامه رسمي شرکت و يا اساسنامه شرکت
- اصل و کپي مجوز نماد اعتماد الکترونيک
پذيرندگان ميبايست با مراجعه به تارگاه
www.enamad.ir نسبت به دريافت نماد اعتماد الکترونيکي اقدام نمايند.

