چچ

چگونه با هم به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کردیم؟

روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، به‌ویژه پیش از ورود این ویروس به کشورمان در تصور کسی نمی‌گنجید که این مهمان ناخوانده تمام معادلات زندگی بشر در اقصی نقاط جهان را دگرگون کند. امروز استفاده از ماسک و دستکش به عادت روزمره انسان‌هایی بدل شده که پیش از آن تجربه‌ای در استفاده از این تجهیزات نداشتند؛ ویروس کرونا نامش را در اذهان عموم جهان جا انداخت و با وسعتی که در زمانی کوتاه پیدا کرد به کابوسی همگانی تبدیل شد و تمامی جوامع را به‌سرعت تحت تاثیر خود قرارداد.

منبعث از محدودیت هایی که کرونا تحمیل می کرد، به مرور شرکت ها و سازمان‌ها تطبیق‌پذیری خود را آغاز کردند؛ اقدامات پیشگیرانه در تمامی سازمان‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده از اولین روزهای قرنطینه آغاز شد. به واسطه ملاحظات اقتصادی باید تغییر می‌کردیم، تغییر رفتار می‌دادیم و به یاری همدیگر می‌شتافتیم تا از این دوران سخت عبور کنیم.

بانک اقتصادنوین نیز در کنار سایر نهادهای اقتصادی که با عزمی همگانی تلاش کردند به سهم خود نقشی در کمک به اقتصاد کشور داشته باشند، اقدامات جامعی در مواجهه با ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف انجام داد که شرح مختصری از آن در ادامه می‌آید:

چگونه به مشتریان کمک کردیم که در خانه بمانند؟

از مهم‌ترین اقداماتی که بانک اقتصادنوین در روزهای کرونایی برای کاهش شیوع بیماری انجام داد تشویق مشتریان به بهره‌گیری از خدمات الکترونیک و جایگزینی این خدمات به‌جای خدمات حضوری بود که طی اطلاعیه‌های مکرر از طریق رسانه‌های بانک اطلاع‌رسانی شد. خوشبختانه با تلاش‌های انجام‌شده بستر چنین امکاناتی پیش از شیوع ویروس کرونا فراهم شده بود. مشتریان بانک اقتصادنوین با بهره‌مندی از خدمات اینترنت بانک، اینترنت بانک همراه، سامانه همراه نوین و... توانستند بیشتر خدمات موردنیاز خود را به‌صورت غیرحضوری دریافت کنند. عملیات انتقال وجه، پرداخت قبوض (با شناسه قبض و پرداخت)، دریافت صورت‌حساب و موجودی، خرید شارژ، مدیریت چک و دسته‌چک، نمایش چک‌‏های واگذارشده به سپرده، دریافت رمز دوم پویا و پرداخت و مشاهده اقساط تسهیلات در سامانه اینترنت بانک و اپلیکیشن همراه نوین به سهولت قابل انجام بود. تلفن‌بانک اقتصادنوین نیز خدماتی مانند دریافت موجودی و سه گردش آخر کارت و سپرده، دریافت صورت‌حساب، پرداخت قبوض، مسدود کردن کارت و دریافت شماره شبا را به مشتریان ارائه می‌داد. کارشناسان مرکز 24 ساعته ارتباط با مشتریان نیز مانند همیشه به‌صورت 24 ساعته در هفت روز هفته پاسخگوی سؤالات و ابهامات مشتریان بودند. همچنین مشتریان حقوقی با استفاده از خدمات مدیریت انتقال وجه سپرده‌های حقوقی (کارپوشه) همراه نوین که به‌تازگی در این اپلیکیشن فراهم شده بود خدمات موردنیاز خود را مرتفع کردند. باوجوداین باهدف تقویت خدمات غیرحضوری تمام کارت‌های نقدی بانک اقتصادنوین که تاریخ انقضای آن‌ها از اسفند 1398 تا خرداد 1399 بود به مدت یک سال تمدید شد، مبلغ برداشت نقدی از کارت‌های بانک اقتصادنوین روی خودپردازهای این بانک تا سقف پنج میلیون ریال و سقف کارت به کارت شتابی و داخلی از تمامی درگاه‌های بانک اقتصادنوین تا 100 میلیون ریال و سقف شارژ کارت‌های هدیه خود را به 20 میلیون ریال افزایش یافت.

چگونه پایداری ارائه خدمت در شبکه شعب را تضمین کردیم؟

با توجه به دغدغه جدی بانک اقتصادنوین مبنی بر عدم تعطیلی شعب بانک و ارائه مستمر خدمات به مشتریان ارجمند از روزهای اول اقداماتی مانند شیفت بندی همکاران (با هدف امکان تعویض نیروهای فعال با نیروهای جایگزین در صورت ابتلای هر یک از همکاران) تلاش شد ارائه خدمات و عدم تعطیلی شعب تضمین شود. از طرفی بانک اقتصادنوین پیش از ورود بیماری به کشور اقدامات پیشگیرانه خود را در این زمینه آغاز کرد. اولین گام تشکیل ستاد مقابله با کرونا به ریاست مدیرعامل بانک و صدور اطلاعیه¬هایی درزمینه مراقبت‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها و همینطور اقدامات پیشگیرانه بود. ضدعفونی دوره‌ای کل اماکن بانک و شعب، تامین و تجهیز کلیه وسایل مراقبتی مانند دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی و .... ازجمله این اقدامات است.

چگونه مسئولیت‌های اجتماعی خود را در روزهای شیوع ویروس کرونا ایفا کردیم؟

مشکلات به وجود آمده با ورود ویروس کرونا به کشور پیش از آن‌که گریبان گیر اقتصاد کشور شود مشکلاتی برای درمان بیماران مبتلا ایجاد کرد. کمبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان‌های کشور به‌ویژه در روزهای اول موج بیماری بانک اقتصادنوین را بر آن داشت تا باهدف حمایت از بیماران مبتلا به این ویروس و ایفای مسئولیت اجتماعی خود، با هماهنگی انجمن حمایت از بیماران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بخشی از تجهیزات بیمارستانی ضروری و مورد درخواست این بیمارستان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را خریداری و به این مجتمع اهدا کند.

کرونا معیشت خانواده‌ها را نیز هدف گرفته بود. در این میان اقشار آسیب‌پذیرتر اجتماع بیش از دیگران در معرض خطر قرار گرفته بودند و یکی از دغدغه‌های اجتماعی در روزگار کرونایی حل مشکل معیشت چنین خانواده‌هایی بود. طبق آمار ارائه‌شده از سوی سازمان بهزیستی کشو بالغ‌بر 250.000 نفر از زنان سرپرست خانواده در خطر قرار داشتند. سازمان بهزیستی کشور با آغاز ماه مبارک رمضان طرحی با عنوان «هم‌دلی مؤمنانه در ماه ضیافت الهی» ارائه کرد که با موافقت هیئت‌مدیره بانک اقتصادنوین و مشارکت همکاران مبلغ یک میلیارد ریال به مشارکت در این طرح اختصاص یافت.

سیاست‌ها و اهداف بانک‌ها بر مبنای شناسایی و ارائه خدمات مرتبط با نیاز مشتریان تعیین می‌شود؛ علیرغم وجود این اصل اثبات‌شده و نیاز نظام بانکی به برقراری ارتباط چهره به چهره با مشتریان برای معرفی و ارائه محصولات تعریف‌شده، بانک اقتصادنوین در روزهای شیوع ویروس کرونا با عدم تبلیغ محصولاتی و خدماتی که نیازمند مراجعه حضوری مشتریان بود تلاش کرد مشتریان خود را به ماندن در خانه تشویق و ترغیب کند.

چگونه به مشتریان و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده کمک کردیم تا از بحران عبور کنند؟

با توجه به تبعات گریزناپذیری که شیوع کرونا برای اقتصاد تمام کشورهای جهان ایجاد کرد نیاز به همیاری با کسب‌وکارها، به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک از سوی بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی احساس می‌شد. بانک اقتصادنوین با اعلام آمادگی برای اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای مشتریان آسیب‌دیده در سریع‌ترین زمان ممکن به یاری این مشتریان شتافت. از طرفی برای یاری‌رسانی به مشتریانی که پیش‌ازاین تسهیلات دریافت کرده بودند و در شرایط ایجادشده توانایی پرداخت اقساط خود را نداشتند دو سامانه طراحی شد. سامانه «ثبت درخواست امهال بدهی» امکان ثبت درخواست امهال، ویژه دریافت‌کنندگان تسهیلات کسب‌وکارهای کوچک متضرر شده از شیوع ویروس کرونا را که قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات و وام‌های دریافتی قبلی در مواعد مقرر نبودند فراهم کرد. همچنین در سامانه‌ای دیگر با عنوان «تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی» امکان استفاده از قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی، برای آن دسته از مشتریان حقیقی و حقوقی که شرایط برخورداری از امتیاز طرح را داشتند فراهم شد.

آدرس کوتاه شده: