فهرست پرسش های متداول بانکداری شرکتی
  • آدرس و تلفن دفاتر بانکداری شرکتی کجاست؟

    • مدیریت بازاریابی و امور دفاتر بانکداری شرکتی
    تلفن: 82331082 / نمابر: 88203767
    نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 24، ساختمان مرکزی بانک اقتصادنوین، طبقه سوم
    کدپستی: 1968655944
    پست الکترونیکی: cobanking@enbank.ir
    • گروه خدمات مشاوره شرکتی
    تلفن: 82331113 / نمابر: 82331494
    نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 24، ساختمان مرکزی بانک اقتصادنوین، طبقه چهارم
    کدپستی: 1968655944
    پست الکترونیکی: moshaver@enbank.ir
    • دفتر بانکداری شرکتی میرداماد
    تلفن: 22262985 - 22262994 / نمابر: 22261360
    نشانی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان شمس تبریزی جنوبی، خیابان غفاری، پلاک 12، طبقه پنجم
    کدپستی: 1549853111
    پست الکترونیکی: do@enbank.ir
    • دفتر بانکداری شرکتی نفت
    تلفن: 95 - 22926185 / نمابر: 22926196
    نشانی: تهران، خیابان شریعتی، خیابان شهید دستگردی (ظفر)، نرسیده به خیابان نفت، پلاک 178، طبقه پنجم، واحد 19 و 20
    کدپستی: 1919753388
    پست الکترونیکی: eo@enbank.ir
    • دفتر بانکداری شرکتی گلشهر
    تلفن: 24595188 / نمابر: 22654259
    نشانی: تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان گلشهر، پلاک 25، طبقه اول
    کدپستی: 1915676819
    پست الکترونیکی: no@enbank.ir
  •  خدمات حضوری بانکداری شرکتی در کجا و چگونه صورت می‌پذیرد؟

    برای دریافت خدمات و محصولات بانکداری شرکتی‌، کافی است با یکی از شعب بانک یا دفاتر بانکداری شرکتی تماس حاصل فرمایید‌. دفاتر بانکداری شرکتی‌، بخش‌های مستقل کاری هستند که وظیفه ایجاد ارتباطات و تعاملات کاری و ارایه خدمات منحصر به فرد بانکداری شرکتی را به مشتریان، در مناطق جغرافیایی تعیین شده و مورد نظر آنها‌، به عهده دارند‌ و آماده‌اند تا خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی را بر حسب اولویت و خواست آنها و با محوریت مدیر حساب اختصاص یافته به هر شرکت‌، حتی بدون نیاز به حضور در شعب بانک‌، با سرعت و کیفیت ارایه نمایند‌.
  • آیا اعتبارسنجی مشتریان شرکتی بر مبنای پتانسیل و توانایی مورد سنجش قرار می‌گیرد یا فقط بر مبنای صورت‌های مالی؟

    برای شناخت مشتری و تخمین ظرفیت اعتباری از دو شیوه بررسی به صورت تواما استفاده می‌گردد. بررسی میدانی که به واقعیت فعالیت مشتریان می‌پردازد و بررسی صورت‌های مالی توجه دارد. اعتبارسنجی سیستمی پیچیده است که با بهره گیری از نرم‌افزارها، بانک‌های اطلاعاتی مدل‌ها، شاخص‌ها، نظرات خبرگان بانکی، اهلیت، ظرفیت و توانمندی یک مشتری را برای باز پرداخت دیون خود تحلیل و پیش بینی می‌نماید. بر همین اساس داده‌ها و اطلاعات فعالیت یک شرکت به عنوان ورودی این سیستم در ارزیابی و مدل‌های طراحی شده و در نهایت خروجی سیستم اعتبارسنجی که همانا رتبه اعتباری مشتری می‌باشد، موثر است. در نهایت نظر خبرگان در قالب تصمیمات اعتباری و در شکل مصوبات به مشتریان ابلاغ می‌گردد. اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی به عنوان نمایشگر وضعیت، سلامت و رفتار یک کسب و کار یکی از مهمترین ورودی‌های مهم این سیستم به شمار می‌رود. در سیستم اعتبارسنجی اطلاعات دیگری از مشتری دریافت و در تعیین رتبه اعتباری آن تعیین کننده خواهد بود.
  • آیا انجمن‌های صنفی می‌توانند از خدمات و تسهیلات بانکداری شرکتی استفاده نمایند؟

    انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی به دلیل فلسفه وجودی و ماهیت فعالیت که همانا کشف و معرفی فرصت‌های محیطی برای اعضای خود است، یکی از مهمترین کانال‌های ارتباطی حوزه بانکداری شرکتی با مشتریان صنایع بازار هدف به شمار می‌روند. بدین ترتیب انجمن‌‌ها، تشکل‌ها و سندیکاها می‌توانند از فرصت‌های ارزش آفرین بانکداری شرکتی در قالب تفاهم‌نامه برای اعضای خود بهره مند گردند.
  • شرکت‌های تابعه چه خدماتی به مشتریان حوزه شرکتی ارائه می‌نماید؟

    یکی از اهداف بانک بانک اقتصادنوین تحقق بانکداری جامع است بدین منظور تمامی واحدها و مجموعه‌های بانک اعم از واحدهای بانکی و شرکت‌های تابعه در جهت تامین نیازهای مشتریان اقدام می‌نمایند در همین راستا شرکت‌های صرافی، تامین سرمایه، لیزینگ و بیمه و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف نیازهای مشتریان را مرتفع می‌سازند.
  • آیا شرکت‌ها در استان‌های کشور هم می‌توانند از خدمات بانکداری شرکتی استفاده نمایند؟

    با توجه به پیشتازی بانک اقتصادنوین در ارایه خدمات بانکداری شرکتی، برای اولین بار در نظام بانکی کشور خدمات حوزه بانکداری شرکتی در استان‌های کشور نیز در دسترس مشتریان ارزنده قرار گرفته است. شرکت‌های فعال در شهرستان‌ها می‌توانند با تماس با سرپرستی‌های مناطق 8 گانه بانک اقتصادنوین و از طریق اختصاص مدیر حساب از خدمات بانکداری شرکتی بهره مند گردند.
  •  آیا افتتاح حساب و تمرکز فعالیت‌های بانکی باید در شعبه خاصی صورت پذیرد؟

    بر اساس تدابیر اتخاذ شده در بانک اقتصادنوین تمامی شعب این بانک آمادگی انجام عملیات بانکی مشتریان شرکتی و با هماهنگی کامل دفاتر بانکداری شرکتی را دارا می‌باشند. معیار نخست در انتخاب شعبه، درخواست مشتری می‌باشد. کارشناسان ارتباط با مشتریان نیز آمادگی دارند بر اساس نیازها و انتظار مشتریان و ظرفیت‌های شعب، مناسب‌ترین شعبه برای افتتاح و تمرکز حساب را به مشتریان معرفی نمایند. مشتریان بالفعل بانک که در زمره مشتریان شرکتی قرار دارند در همان شعبه افتتاح کننده حساب به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
  • آیا استفاده از خدمات بانکداری شرکتی نیاز به سابقه قبلی تعاملات با بانک اقتصادنوین را دارد؟

    خیر، مشتریان جدیدی که علاقمند به استفاده از خدمات و فرصت‌های ارزش آفرین بانکداری شرکتی باشند می‌توانند از این خدمات و ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند. بدین منظور کافی است تا با یکی از دفاتر بانکداری شرکتی تماس حاصل نمایند.
  • تعریف مشتریان شرکتی در بانکداری شرکتی چگونه است و شرکت دارای چه شرایطی باشد تا در زمره بانکداری شرکتی قرار گیرد؟

    معیار انتخاب مشتریان برای بهره مندی از خدمات بانکداری شرکتی ، شاخص فروش و درآمد منطبق با صورت های مالی حسابرسی شده آنها می باشد. برای هر کدام از مشتریان شرکتی به منظور پاسخگویی به نیاز های مالی و بانکی یک مدیر حساب تخصیص خواهد یافت.

    شاخص های گروه مشتریان مشتریان بانکداری شرکتی
    شرکتهای غیر پیمانکار پیمانکاران ( با احراز حداقل یکی از شاخص های تعیین شده)
    فروش / درآمد سالانه از 1000 میلیارد ریال و بیشتر از 300 میلیارد ریال و بیشتر
  •  مدیران حساب کیست و چه وظایفی در قبال مشتریان دارد؟

    مدیر حساب فردی کارآزموده و متخصص در امور بانکی است که از میان کارشناسان نخبه بانک بر اساس ویژگی‌هایی چون دانش‌، تجربه و خلاقیت‌، انتخاب و متناسب با نوع فعالیت، اندازه شرکت و‌ ... برای ارایه خدمات به مشتریان بانکداری شرکتی آموزش دیده و زمینه ارائه خدمات به مشتریان شرکتی را مهیا می‌نماید. مدیر حساب با تسلط بر دانش محصولات و خدمات بانکی و مالی و نیز با آگاهی از مسائل روز اقتصادی، ضمن ایفای نقش مشاور، با انجام کارشناسی جامع در تلاش است تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداکثر کیفیت، فرآیند ارایه خدمت به مشتریان و پاسخگویی به نیازهای ایشان را تسهیل و تسریع نماید.
    همچنین همراهی، همگامی و رصد مستمر نیازهای مشتریان در جهت رشد و توسعه کسب و کارهای ایشان و نیز تعاملات فی‌مابین بانک و مشتری از جمله نقش‌های اصلی مدیران ارتباط با مشتریان به شمار می‌رود.
    وظایف و مسئولیت‌های مدیر حساب:
    1- تهیه برنامه‌های اعتباری و تامین مالی مورد نیاز برای دوره‌های مالی فعالیت شرکت با هدف رشد و توسعه کسب و کار با استفاده از ظرفیت‌های بانک و شرکت‌های تابعه
    2- شناخت نیاز، بررسی و ارایه راه حل متنوع برای رفع نیاز بانکی و مالی مشتریان
    3- انجام کلیه مراحل اجرایی از مرحله نخست تا مرحله اجابت خواسته و نیاز مشتری
    4- ارایه دهنده و هماهنگ کننده برای دریافت خدمات بانکی و مالی (بیمه، سرمایه‌گذاری، لیزینگ، صرافی و...)
    5- رابط شرکت و بانک برای هماهنگی و ارایه کلیه خدمات بانکی
    6- هماهنگ کننده کلیه نشست‌ها و جلسات مشترک
    7- همراه در جلسات و نشست‌های تجاری شرکت با هدف تسریع و تسهیل در دریافت خدمات بانکی
    8- کانال ارتباطی برای انعکاس کلیه نیازها‌، درخواست‌ها‌، انتقادها و پیشنهادها