فهرست پرسش های متداول بانکداری اینترنتی
  • ساتنا و پایا چیست؟

    روش‌های انتقال وجه الکترونیکی از سپرده مشتری به سپرده خود یا دیگران در بانک دیگر.
  • شماره شبا چیست؟

    شبا (شماره حساب بانکی ایران) شماره‌ای 24 رقمی و استاندارد است که برای مبادلات بین بانکی از جمله (ساتنا و پایا) استفاده می‌شود.
  • چه تفاوتی بین ساتنا و پایا وجود دارد؟

    در سامانه‌ی ساتنا پردازش و تسویه تراکنش‌ها به صورت انفرادی آنی انجام می‌شود اما در سامانه پایا تسویه تراکنش‌ها به صورت گروهی یا انفرادی و در سیکل‌های زمانی مشخص صورت می‌گیرد.
  • محدوده‌ مبلغ ساتنا و پایا چقدر است؟

    برای انتقال وجه بین‌بانکی تا مبلغ 500 میلیون ریال از پایا و مبالغ بالاتر از 150 میلیون ریال از ساتنا استفاده می‌شود؛ مبالغ بین 150 تا 500 میلیون ریال با هر دو روش قابل انجام و بنا به انتخاب مشتری انجام می‌شود.
  • کارمزد استفاده از خدمات ساتنا و پایا چقدر است؟

    در حال حاضر استفاده از این خدمات رایگان است.
  • ساتنا و پایا از چه روش‌هایی قابل انجام است؟

    از طریق مراجعه حضوری به شعب، اینترنت بانک و موبایل بانک اقتصادنوین قابل انجام است.
  • آیا امکان ساتنا یا پایا کردن وجه چک وجود دارد؟

    • در صورتی‌که آورنده چک، صاحب سپرده جاری مربوطه باشد با ارائه برگه چک می‌توان نسبت به انتقال اقدام کرد.
    • درصورتی‌که آورنده چک در بانک سپرده داشته باشد، پس از وصول چک و انتقال وجه آن به سپرده آورنده، می‌توان نسبت به انتقال وجه اقدام کرد.
    • درصورتی‌که آورنده چک فاقد سپرده باشد، اگر شماره شبا متعلق به ذینفع چک باشد می‌توان نسبت به انتقال وجه اقدام کرد، اگر شماره شبا متعلق به ذینفع چک نباشد با ارائه شماره شبای دوم که متعلق به ذینفع چک است می‌توان نسبت به انتقال وجه اقدام کرد.
  • محدوده زمانی استفاده از ساتنا و پایا از چه ساعتی آغاز و چه ساعتی به پایان می‌رسد؟

    انتقال وجه ساتنا روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 07:30 تا 15:45 و روزهای پنج‌شنبه از ساعت 07:30 الی 13:15.

    • درصورتیکه مشتری پس از ساعت تعیین شده تقاضای انتقال وجه (حضوری، اینترنت بانک یا موبایل بانک) داشته باشد ارسال درخواست در اولین روز کاری بعد انجام خواهد شد.

    انتقال وجه پایا در روزهای غیرتعطیل سه بار در روز و در ساعت‌های 03:45، 11:45 و 13:45 جهت واریز به بانک مقصد ارسال خواهد شد.

    • درصورتیکه مشتری پس از ساعت 13:30 تقاضای انتقال وجه (حضوری، اینترنت بانک یا موبایل بانک) داشته باشد ارسال درخواست در اولین روز کاری بعد انجام خواهد شد.
  • قابلیت‌های جدید اضافه شده در این سامانه نسبت به سامانه قبلی چیست ؟

    • مشاهده تسهیلات و پرداخت اقساط
    • امکان اسکن کارت‌ها
    • مدیریت مالی
    • امکان خرید شارژ آنی
    • نمایش شعب و خودپردازها در نقشه
    • نسخه قابل نصب روی ساعت
    • دفترچه اطلاعات
    • امکان اضافه کردن تصویر برای پروفایل
    • مشاهده دستگاه‌های فعال
    • اطلاع‌رسانی از ارائه نسخه جدید نرم‌افزار از طریق پیام‌رسانی به مشتری
    • امکان دریافت پیام از admin
    • دریافت فهرست کارت‌ها و سپرده‌ها به‌ صورت خودکار
    • گزارش انتقال وجه‌های یبین بانکی مشتری
  • برای دریافت شماره مشتری چه باید کرد ؟

    شماره مشتری، قسمت سوم از شماره سپرده او است، بنابراین اگر مشتری در بانک اقتصادنوین سپرده داشته باشد، قسمت سوم آن، شماره مشتری محسوب می‌شود. همچنین مشتری با مراجعه به هر یک از شعب بانک می‌تواند شماره خود را استعلام کند.